Thursday, June 7, 2007

60 peserta berkanu tamatkan ekspedisi Dabong - Kota Bharu

Kota Bharu - Seramai 60 peserta melibatkan ahli Kelab Kakitangan dan Rakan Belia Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) berkano selama tiga hari menyusur Sungai Kelantan bermula 4 hingga 6 Jun lalu.

Kumpulan itu bertolak dari Dabong, Kuala Krai kira-kira jam 7 pagi pada 5 Jun dan tiba di Tambatan Diraja Kota Bharu pada jam 5 petang keesokan harinya.

Sepanjang aktiviti itu, kumpulan berkenaan berehat di Batu Mengkebang dan Kemubu, Kuala Krai sebelum meneruskan perjalanan ke Kota Bharu dan disambut oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan, Dato' Haji Takiyuddin Hassan.

Berkano merupakan acara tahunan Kelab Kakitangan dan Rakan Belia MPKB-BRI bagi meningkatkan semangat kesukanan dalam kalangan ahli, selain memberi peluang kepada peserta menikmatik keindahan alam semula jadi di sepanjang Sungai Kelantan.




Dato' Haji Takiyuddin Hassan menyambut ketibaan Ketua Polis Daerah Kota Bharu
















Bertanya khabar peserta yang baru saja menamatkan ekspidisi



















Menyambut ketibaan peserta di tebing sungai berhampiran Tambatan Diraja
















"Aktiviti lasak amat penting kepada golongan remaja dan belia dalam usaha merasai sendiri pelbagai pengalaman dalam mengharungi rintangan," kata beliau dalam ucapan ringkas sebelum menyampaikan cenderahati kepada peserta.














Peserta diraikan dengan pelbagai hadiah dan sijil penyertaan



















Merasai hidangan istimewa dari dapur orang Kota Bharu Bandar Raya Islam


















Kenangan yang sukar dilupakan. Para peserta bersorak gembira selepas sesi bergambar

No comments: